Pentingnya Pelayanan Informasi Berbasis Digital terhadap Pengguna Jasa Penerbangan di Bandar Udara Internasional Jenderal Ahmad Yani Semarang
DOI:
https://doi.org/10.61510/east.v1i1.9Keywords:
services, information, digitalAbstract
This research aims to analyze the importance of digital-based information services for aviation service users at Jenderal Ahmad Yani International Airport in Semarang. The research method used is qualitative descriptive, collecting data through observations and interviews with passengers and airport staff. The results of the study indicate that passengers face difficulties in accessing information and there is a lack of personnel in the Customer Service department to serve passengers, thus requiring innovation in the form of a Virtual Customer Assistant (VICA) to facilitate passengers in obtaining desired information, as well as the addition of Customer Service personnel. Based on the findings of this research, it can be concluded that digital-based information services are crucial in enhancing the aviation service user experience at Jenderal Ahmad Yani International Airport in Semarang.
References
Anggal, N., Tinggi, S., Pastoral, K., Bina, K., Keuskupan, I., Samarinda, A., Kunci, K., Kinerja, :, Sekolah, K., & Sekolah, M. B. (2018). KINERJA KEPALA SEKOLAH DALAM MENGIMPLEMENTASIKAN MANAJEMEN BERBASIS SEKOLAH DI SMP NEGERI 2 SAMARINDA (Vol. 2, Issue 1). www.ojs.stkpkbi.ac.id
Damayanti, N., Cakra Ningsih, dan, & Moestopo, U. (n.d.). DIGITAL HUMAS PEMERINTAH DALAM MENYAMPAIKAN INFORMASI EDUKASI PENCEGAHAN COVID-19 DI INDONESIA. http://journal.moestopo.ac.id/index.php/pustakom
Efriyanti, M., Irviani, R., Sistem Informasi, P., Pringsewu, S., Manajeman Informatika, P., Manajeman, P., Trisana Negara, S., Timur, O., Selatan, S., Wisma Rini No, J., Lampung, P., & Bangsa Raja No, J. M. (2018). Volume 7 No 2 ANALISIS IMPLEMENTASI ELECTRONIC COMMERCE UNTUK MENINGKATKAN OMSET PENJUALAN BUTIK MERY BERBASIS WEB MOBILE.
Hartami Santi, I., & Guntarayana, I. (2022). SOSIALISASI PEMANFAATAN SISTEM INFORMASI BERBASIS WEB SEBAGAI SARANA PROMOSI BAGI KELOMPOK TANI. Journal, 1(3), 169–174.
Mustanir, A., Yasin, A., Rusdi, M., & Ilmu Administrasi Negara STISIP Muhammadiyah Rappang, D. (2018). PORTRAIT OF EARTH SLICES IN TONRONG RIJANG VILLAGE IN TRANSECT ON PARTICIPATORY DEVELOPMENT PLANNING Dosen Ilmu Pemerintahan STISIP Muhammadiyah Rappang 4). In Jurnal MODERAT (Vol. 4).
Pinaka, T., Hapsari, R. N., & Fitria, A. S. (2020). EFEKTIVITAS PEMBELAJARAN DARING MATA KULIAH EVALUASI PENGAJARAN BAHASA DAN SASTRA INDONESIA MASA PANDEMI COVID-19. Jurnal Ilmiah SEMANTIKA, 2(01), 11–20.
Prasetyo, H. Y. D., & Suwindiatrini, K. A. (2021). ARKEOLOGI PUBLIK: PERAN MEDIA BARU DALAM PENYAMPAIAN INFORMASI CAGAR BUDAYA DI MASA PANDEMI. Kindai Etam : Jurnal Penelitian Arkeologi, 7(1), 61–72. https://doi.org/10.24832/ke.v7i1.85
Ridho, U. (2018). EVALUASI DALAM PEMBELAJARAN BAHASA ARAB (Vol. 20, Issue 01).
Rijal Fadli, M. (2021). Memahami desain metode penelitian kualitatif. 21(1), 33–54. https://doi.org/10.21831/hum.v21i1
Septiyani, T., Ahmad, S., Wasliman, I., Sauri Strategi Pengembangan Organisasi Sekolah Tinggi Agama Islam Al-Falah Cicalengka, S., & Sauri, S. (2023). Strategi Pengembangan Organisasi Sekolah Tinggi Agama Islam Al-Falah Cicalengka. Journal For Islamic Studies, 6(1), 300–313. https://doi.org/10.31943/afkarjournal.v6i1.490
Stia, A. A., Gazali, A., & Abstrak, B. (2019). PERENCANAAN PEMBANGUNAN DESA. In Meraja Journal (Vol. 2, Issue 2).
Undang-undang Nomor 1 Tahun 2009 tentang Penerbangan
Undang-undang Nomor 25 Tahun 2009 tentang Pelayanan Publik Bab 1
Yuliah Pengawas Sekolah di Kementrian Agama, E., Pendidikan dan Kebudayaan Kota Sukabumi, D., & Barat, J. (n.d.). The Implementation of Educational Policies.

